Körmend-Rábafüzes: hány sávon autózhatunk, és mikortól?
- Közélet
- 2018.03.10
Terv és alapkő már van.
Csütörtökön került sor az ünnepélyes alapkő letételére Körmenden, ahol V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára, Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, valamint Bebes István, Körmend város polgármestere és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese is felszólalt, valamint egy időkapszulát is elhelyeztek a beruházás helyszínén - számolt be az eseményről a closer.hu.
Mint a portál emlékeztet rá, az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes közötti mintegy 29 kilométeres szakasza összesen 61 milliárd 770 millió 116 ezer 195 forintba kerül, amely az Európai Unió és a magyar állam támogatásából valósulhat meg.
A kétszer egysávos autóút építése papíron már tavaly decemberben megkezdődött, azonban azt nem tudni, pontosan mikor kezdődik az építkezés. A beruházás az előzetes tervek szerint 2021 februárjára készül el.
Azt érdemes megjegyezni, hogy nem autópálya, de még csak nem is 2x2 sávos, hanem egy 2×1 sávos út épül.
Bana Tibor, a Jobbik szentgotthárdi országgyűlési képviselője (egyben a párt képviselőjelöltje a Körmend-központú választókerületben) az ünnepélyes alapkőletétel másnapján, ugyanazon a helyszínen tartott sajtótájékoztatót.
"Orbán Viktor kétszer is megígérte Körmenden, hogy négysávossá teszik a 8-as főutat, ám a kormány és a Fidesz ezúttal is becsapta a térségben élőket, hiszen az utat végül 2×1 sávon kívánják megépíteni Mészáros Lőrincék. Ha azonban a Jobbik nyer az áprilisi országgyűlési választásokon, akkor négysávos autópálya lesz az M8-as" – jelentette ki a képviselő.
Továbbá arról is beszélt a jobbikos politikus, hogy a főutak fejlesztése mellett az alsóbbrendű utaknak is kiemelt figyelmet kíván szentelni, hiszen a biztonságos közlekedés lehetőségeit minden térségben meg kell teremteni.
(Borítókép: nif.hu)